مسوت اوزیل
فوتبالیست ها

فقط فوتبال***

سیلام

بیوگرافی مسوت جونم....

عکس اوزیل

 

مسعود اوزیل (به ترکی استانبولی: Mesut Özil)‏ (زاده ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در گلزنکیرشن) بازیکن فوتبال آلمانی است که در رئال مادرید و تیم ملی آلمان بازی می‌کند.[۱]به او لقب پادشاه پاس را داده اند و از سوی فیفا آقای پاس گل جهان معرفی شده است. او قابلیت بازی با توپ ، پاس های عالی و قدرت دید بالایی دارد.اولین تیم او وستفالیا ۰۴ بود که تیمی محلی در منطقه شالکه است ، پس از آن به باشگاه فوتبال شالکه ۰۴ ملحق شد و اولین بازیش برای این تیم را در ۱۷ سالگی انجام داد و به یکی از پدیده های تیمش مبدل شد. در دومین فصل مورد اعتماد اسلومکا ، مربی جدید تیم قرار نداشت . پدر اوزیل از این وضعیت خسته شد پس از رد پیشنهاد تمدید قرارداد یک میلیون یورویی توسط شالکه ، پسرش را راهی وردربرمنی کرد که به دنبال جانشینی برای دیگو بود. بازیکن برزیلی به باشگاه فوتبال یوونتوس رفت و اوزیل با ۴٫۵ میلیون یورو به باشگاه فوتبال وردربرمن رفت تا ناجی این تیم باشد و بعد آن اوزیل با بستن قراردادی به ارزش ۱۵ میلیون یورو به باشگاه فوتبال رئال مادرید اسپانیا پیوست.

 

جام جهانی ۲۰۱۰

اوزیل ۲۱ ساله ، با توجه به غیبت بالاک در جام جهانی ، طراح اصلی تیم ملی آلمان در جام جهانی بود و در تیم ملی کشورش ، با یک سبک بازی فوق العاده به مقام سومی جهان رسید . تکنیک او جان تازه ای به فوتبال ماشینی آلمان بخشید و البته باید شهرت خود را مدیون یواخیم لوو ، تئوریسین متبحر آلمانی باشد .او در سه بازی تیم آلمان بازی کرد و در بازی با غنا از لبه محوطه ۱۸ قدم یک گل به ثمر رساند.[۲]

 

زندگی شخصی

خانواده مسعوداصالتا از شهر زنگولداغ از توابع منطقه دریای سیاهترکیه می‌باشد.اوزیل از کودکی در کارخانه ی سنگ مرمر کار می کرد ،اوزیل در مصاحبه با شبکه تلوزیونی زی دی اف آلمان وقتی که مجری از او میپرسد شما یک بازیکن ترک تبار تیم آلمان هستید....حرف او را قطع میکند و میگوید من کرد هستم و به کرد بودنم افتخار میکنم. خانواده‌اش مدت‌ها پیش به کشور آلمان مهاجرت می‌کند. مسعوت در ۱۵ اکتبر ۱۹۸۸ در شهر گلزنکیرشنآلمان غربی سابق زاده می‌شود. مسعود اوزیل با ماریا لاگربلوم ۲۸ ساله (خواهر سارا کونور، خواننده مشهور آلمانی) ازدواج کرد اما این ازدواج چندان به طول نیانجامید. بعد از حضور اوزیل در اسپانیا همسرش بنا به گفتهٔ خودش طاقت دوری از کشورش و نبود اوزیل در خانه به خاطر شرکت در تمرینات فشردهٔ رئال مادرید را نیاورد و از او جدا شد(لیاقت نداشت).، اسطوره اوزیل زین الدین زیدان است.

اوزیل یک مسلمان معتقد است وپققب از ورودبه زمین، آیاتی ازقرآن را می‌خواند. اودرمصاحبه با روزنامه چاپ برلین تاگسشپیل گفت: «من نماز میخوانم و هم‌تیمی‌هایم می‌دانند در آن مدت کوتاه نمی‌توانند با من صحبت کنند.>>(بعضی ها یادبگیرن)



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نوشته شده در یک شنبه 6 اسفند 1391برچسب:,ساعت 18:58 توسط zohre4| |



قالب جدید وبلاگ پیچك دات نت